Reisitingimused

Üldsätted

1.1. Käesolevad reisitingimused kehtivad alates 25. märts 2025 

1.2. Käesolevates reisitingimustes (edaspidi Tingimused) on Reisikorraldajaks Minstrel Trails OÜ ja Reisijaks Reisikorraldaja poolt korraldataval reisil osaleja, kelle vahel on sõlmitud Reisiteenuste leping. 

1.3. Reisiteenuste lepinguks on Reisikorraldaja ja Reisija vahel sõlmitud leping, mille alusel kohustub Reisikorraldaja osutama Reisijale reisiteenuseid ning Reisija kohustub maksma selle eest tasu. 

1.4. Käesolevates Tingimustes nimetatud reisiteenustena on käsitletavad vaid Reisikorraldaja poolt osutatavad reisiteenuste kogumid ehk pakettreisid. Tingimused ei reguleeri Reisikorraldaja poolt pakutavate üksikute reisiteenuste osutamist. 

1.5. Reisikorraldajal on õigus muuta või mitte kohaldada Tingimusi täiel määral ühekordsete või kindla ajavahemiku jooksul kehtivate reisiteenuste, varajase tellija hindade, viimase hetke pakkumiste, messi- ja muude eripakkumiste puhul.

2. Reisiteenuste lepingu sõlmimine ja jõustumine

2.1. Reisiteenuste leping loetakse sõlmituks hetkest, kui täidetud on alljärgnevad tingimused

2.1.1. Reisikorraldaja on Reisijale esitanud tutvumiseks reisikirjelduse ning Tingimused, Privaatsuspoliitika ja Pakettreisi teabelehe.

2.1.2. Reisija on tasunud reisi eest Tingimustes sätestatud korras ettemaksu või kogu reisi maksumuse. 

2.2. Reisiteenuste lepingu sõlmimise tagajärjel muutub Reisikorraldajale siduvaks kohustus osutada Reisijale viimase poolt väljavalitud reisiteenuseid. Kui Reisikorraldaja ja Reisija ei lepi kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kokku teisiti, on Reisikorraldaja kohustus osutada reisiteenuseid piiratud Reisikorraldaja poolt oma kodulehe, reisikataloogi või suunatud pakkumise vahendusel Reisijale teatavaks tehtud reisikirjeldusega.

Reisiteenuste eest tasumine 

3.1. Reisi broneerimisel tasub Reisija ettemaksuarve väljastamisele järgneva kolme tööpäeva jooksul Reisikorraldajale ettemaksuna vähemalt 20% reisiteenuse maksumusest. Broneerimistasu suurus sõltub konkreetsest reisist ja on kirjas reisikirjelduses. Reisiteenuste ülejäänud maksumuse tasub Reisija Reisikorraldaja poolt esitatud arve alusel, mis esitatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne reisiteenuste kasutamist. 

3.2. Juhul, kui Reisija ei ole tasunud tähtaegselt reisiteenuste eest tasumisele kuuluvat summat, on Reisikorraldajal õigus reisiteenuste lepingust taganeda ning jätta Reisija poolt ettemaksuna tasutud summa leppetrahvina endale. 

3.3. Reisiteenuste eest on võimalik tasuda arve alusel pangaülekandega.

3.4. Reisiteenuste eest arveldamine toimub eurodes, kui ei ole kokku lepitud teisiti.

Reisiteenuse maksumus

4.1. Reisiteenuse maksumusse kuuluvad kõik reisikirjelduses ja arvel märgitud teenused. Kui Reisija ei kasuta mõnda teenust, mis kuulub reisipaketi maksumusse, ei ole tal õigust nõuda teenuste hinna alandamist. Kui ei ole kokkulepitud teisiti, ei kuulu reisiteenuste maksumusse sellised teenused nagu viisa, viisa menetlus, lennupiletid, reisikindlustus, varustuse rentimine ja muud pakettreisi teenused, mis ei ole reisikirjelduses ette nähtud.

4.2. Reisikorraldajal on õigus reisiteenuste maksumust suurendada pärast Reisiteenuste lepingu sõlmimist, tingimusel et Reisijat teavitatakse sellest vähemalt 30 kalendripäeva enne reisi algust. See on lubatud järgmistel juhtudel:

4.2.1. Kui muutuvad Eesti Vabariigi või reisi sihtkohamaa maksud, lõivud või teenustasud.

4.2.2. Kui muutuvad transpordi- või majutusteenuste hinnad, mis ei ole Reisikorraldaja kontrolli all ning neid ei olnud võimalik reisiteenuste lepingu sõlmimise hetkel ette näha.

4.2.3. Kui muutuvad veokulud, mis on tingitud kütuse või muude energiaallikate hindade muutumisest;

4.2.4. Kui muutuvad reisiteenuste lepingu sõlmimise ajal kehtinud valuutavahetuskursid.

4.2.5. Kui muutuvad reisiteenuse lepingus sisalduvate teenuste osutamisega mitteseotud kolmandate isikute kehtestatud maksud või tasumäärad, sealhulgas turismimaksud, maaletulekutasud, sadamate või lennujaamade sisse- ja väljasõidutasude tõus;

4.3. Reisiteenuste maksumuse muutmisel võetakse aluseks reisiteenuste lepingu järgi kehtiv reisiteenuste hind, millele lisanduvad Tingimustes toodud punktides 4.2.1–4.2.5 nimetatud teenuste ja/või maksude tõusud või vahetuskursi muutused, mida ei olnud võimalik eelnevalt arvestada.

4.4. Reisija on kohustatud viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 3 tööpäeva jooksul pärast teate saamist Reisikorraldajalt, tegema järgmist:

4.4.1. Tasuma reisiteenuste maksumuse suurendamise järgse summa või 4.4.2. Teatama Reisikorraldajale oma soovist Reisiteenuste lepingust taganeda või 4.4.3. Soovima, et reisiteenuseid asendatakse vähemalt samasuguse maksumusega teenustega. Kui see ei ole võimalik, on Reisijal õigus nõuda väiksema maksumusega teenuseid ning saada enammakstud summa tagastamist või taganeda Reisiteenuste lepingust.

4.5. Kui Reisija otsustab taganeda Reisiteenuste lepingust Tingimustes toodud põhjustel, kohustub Reisikorraldaja tagastama täies ulatuses Reisijale tasutud reisiteenuste maksumuse.

Reisiteenustest taganemine või lepingu üleandmine

5.1. Reisiteenuse lepingust taganemise võimalused on piiratud, kuna teenuse osutamine võib olla seotud kindla tähtaega või vahendite broneerimisega, millele taganemisel on keeruline leida uut kasutajat. Taganemine toimub vastavalt Tingimustele või konkreetse Reisiteenuse eritingimustes sätestatud korras.

5.2. Reisiteenuse lepingutele ei kohaldata võlaõigusseaduse järgi Reisija õigust taganeda tasuta ja põhjuseid avaldamata 14 päeva jooksul (Taganemisõigus).

5.3. Taganemisõigus puudub, kui Reisiteenus osutatakse kindlaksmääratud tähtajaks või lepingu sõlmimine eeldab vahendite või teenuste broneerimist nagu matkatoidud, transport, majutus, mootorsõiduki rent, toitlustamine, kohalike giidide teenused jne.

5.4. Kui punktis 5.3 loetletud teenuseid ei osutata täpsustatud tähtajaks või leping ei eelda vahendite broneerimist, on Reisijal õigus taganeda tasuta ja põhjust avaldamata 14 päeva jooksul alates Reisiteenuse kinnituse kättesaamisest. Kinnituse kätte saamise hetkeks loetakse ka teenuse kasutamiseks registreerimine.

5.5. Kui Taganemisõigus on olemas, saab Reisija taganeda lepingust, teatades sellest Reisikorraldajale e-posti teel (info@minstrel-trails.ee). Taganemisõiguse tähtaeg algab lepingu sõlmimise päevast.

5.6. Reisijal on õigus taganeda lepingust ka juhul, kui on toimunud oluline muudatus reisiteenustes, tingimusel, et Reisija on esitanud Reisikorraldajale kirjaliku taganemise avalduse hiljemalt 2 tööpäeva jooksul pärast muudatuse teavitamist. Oluliseks muutuseks ei loeta seda, mis on tekkinud vääramatu jõu tagajärjel.

5.7. Kui illmneb punktis 5.1 nimetatud põhjus, on Reisijal õigus nõuda Reisiteenuste asendamist samaväärse maksumusega teenusega. Kui see pole võimalik, saab Reisija nõuda odavama teenuse pakkumist ja üleliigse summa tagastamist.

5.8. Reisija taganemise korral (v.a Tingimustes toodud erandid) on tal kohustus maksta hüvitis järgmistes summades: 50% reisiteenuste maksumusest, kui reisi alguseni on jäänud rohkem kui 30 kalendripäeva; 100% reisiteenuste maksumusest, kui reisi alguseni on jäänud 30 või vähem kalendripäeva.

5.9. Reisija taganemiseks loetakse ka juhtum, kus Reisija ei ilmu ettenähtud ajal reisi alguspunkti või ei suuda reisi alustada puuduvate või mittevastavate reisidokumentide tõttu. Sel juhul kannab Reisija kõik oma koduriiki tagasipöördumise kulud ise ning reisiteenuse maksumust ei tagastata.

5.10. Reisijal tuleb hüvitada Reisikorraldajale kõik kulud, mis on seotud viisa hankimise ja/või majutuse broneerimisega taganemise hetkel.

5.11. Kui lepingut muudetakse, on Reisija kohustatud hüvitama kõik muutmisega seotud kulud. Reisikorraldaja teavitab Reisijat nende kulude suurusest ja tasumise tähtaegadest hiljemalt 3 päeva jooksul pärast teate saamist.

5.12. Kõik reisijad peavad hankima sobiva reisikindlustuspoliisi, mis katab õnnetusjuhtumid, arstiabi, kodumaale tagasipöördumise ja reisi katkemise. Tuleb arvestada, et kõik kindlustusandjad ei hüvita kahjujuhtumeid, mis on seotud ekstreemspordi ja ohtlike tegevuste (nt matkamine kõrvalistes piirkondades või üle teatud kõrguse). Seega on kohustuslik sõlmida kas spordireisi või ohtliku tegevuse lisakaitse või omada reisi eesmärkidele vastavat spordikindlustust.

Reisiteenuse lepingu üleandmine

6.1. Kuni reisi alguseni võib Reisija anda oma Reisiteenuse lepingu õigused ja kohustused üle teisele isikule, kes vastab kõigile reisil osalemiseks vajalikele tingimustele. Kui Reisija teavitab Reisikorraldajat või Vahendajat üleandmisest kirjalikult vähemalt 7 päeva enne reisi algust, loetakse, et Reisikorraldaja on lepingu ülevõtmiseks nõusoleku andnud. Reisiteenuse lepingu üleandmine vähem kui 7 päeva enne reisi algust on võimalik ainult Reisikorraldaja eelneval kirjalikul nõusolekul.

6.2. Reisikorraldajal on õigus nõuda mõistlikku tasu Reisiteenuse lepingu üleandmise korraldamise eest. See tasu katab üleandmisega seotud kulud (bürootasud), samuti võimalikud broneeringute lõpetamise ja uute lepingute sõlmimise kulud ning andmete muutmisega seotud kulud.

6.4. Reisikorraldaja teavitab Reisijat üleandmisega seotud tegelikest kuludest ja esitab vajadusel tõendid üleandmisest tulenevate lisatasude, lõivude või muude kulude kohta.

6.5. Reisiteenuse lepingu ülevõtnud isik ja üleandja vastutavad solidaarselt kõigi tasumata Reisiteenuse maksumuse ning ülevõtmisest tulenevate võimalike lisatasude, lõivude ja muude kulude eest.

Reisija kohustused ja vastutus

7.1. Reisija on kohustatud:

7.1.1. tutvuma käesolevate Tingimustega ning pakutavate teenuste kohta käiva üldinformatsiooni ja olulise teabega, mida on võimalik saada Reisikorraldajalt või veebilehelt www.minstrel-trails.ee;

7.1.2. kontrollima reisidokumentide ja lennupiletite kättesaamisel nende vastavust reisi eesmärkidega ning teavitama Reisikorraldajat viivitamatult, kui ilmneb ebatäpsusi;

7.1.3. reisi ajal järgima hotellide ja transpordivahendite sisekorraeeskirju ning sihtriigi ametivõimude ettekirjutusi;

7.1.4. tagama, et tema käitumine ei häiriks kaasreisijaid. Vastasel juhul võib Reisija jääda ilma õigusest osaleda reisil või võib teda reisilt eemaldada, ilma et tal oleks õigust nõuda Reisiteenuste maksumuse tagastamist.

7.15. austama sihtriikides kohalikku kultuuri ja tavasid;

7.2. Reisija vastutab: 6.2.1. kahju eest, mida tema tahtlik või hoolimatu tegevus või tegevusetus põhjustab Reisikorraldajale, kaasreisijatele või kolmandatele isikutele; 6.2.2. reisikindlustuse hankimise, olemasolu ja kehtivuse eest; 6.2.3. oma reisidokumentide korrasoleku eest ning on kohustatud kontrollima oma passi ja teiste reisidokumentide vastavust nõuetele.

7.3. Kui reisijale ei väljastata reisi sihtriiki või transiitriikidesse viisat, või kui teda ei lubata nimetatud riikidesse siseneda, kannab Reisija kõik tagasitulekuga seotud kulud ise ning ei oma õigust nõuda tagasi kasutamata Reisiteenuste maksumust.

Reisikorraldaja vastutus

8.1. Reisikorraldaja vastutab reisiteenuste osutamise eest vastavalt esitatud kirjeldustele.

8.2. Reisikorraldaja ei vastuta:

8.2.1. vääramatu jõu tagajärjel (sealhulgas loodusõnnetused, poliitilised vahejuhtumid, streigid jms) tekkinud kahju eest;

8.2.2. Reisija enda tegevusest või tegevusetusest põhjustatud kahju eest;

8.2.3. Reisija haigestumise, kuriteo ohvriks langemise või muu õnnetuse tagajärjel tekkinud kahju eest. Sellisel juhul kohustub Reisikorraldaja pakkuma Reisijale asjakohast abi;

8.2.4. Reisija poolt valitud hotelli või reisi kestel kasutatavate transpordivahendite tehniliste rikete eest, samuti hotellipersonali või transpordivahendite juhtide süü tõttu tekkinud kahjude eest;

8.2.5. juhtudel, kui Reisikorraldaja vastutust piiravad rahvusvahelised konventsioonid.

Reisikorraldaja õigus teha reisil muudatusi

9.1. Kui Reisikorraldaja ei saa temast sõltumatutel asjaoludel reisi algses kirjelduses ettenähtud viisil teostada, on tal õigus teha muudatusi, näiteks vahetada hotelli või sõiduvahendit, muuta ajakava või teha muid muudatusi, tingimusel, et reisi kvaliteet ja iseloom ei muutu oluliselt. Kõikidest muudatustest tuleb Reisijatele viivitamatult teada anda.

9.2. Reisikorraldajal on õigus muuta reisikava ilmastikutingimustest tulenevalt.

9.3. Reisikorraldajal on õigus teha muudatusi reisikavas, arvestades reisijate oskusi ja füüsilist vormi.

9.4. Reisikorraldaja võib keelduda lubamast Reisijat tema oskustele või füüsilise võimekusele mittevastavatele tegevustele (nt. tiputõus), kui see kujutab endast ohtu Reisija elule või tervisele.

9.5. Reisikorraldaja ei garanteeri, et konkreetsed reisijuhid või giidid, nagu on toodud reisikirjelduses ja Tingimustes, on alati teenuse osutamiseks saadaval.

Reisikorraldaja õigus reis ära jätta

10.1. Reisikorraldajal on õigus reis ära jätta, kui: 10.1.1. reisile on broneerinud vähem osavõtjaid kui minimaalne reisikavas märgitud osalejate arv.

10.1.2. Kui Reisikorraldaja ei saa Reisiteenuse lepingut täita vältimatute ja erakorraliste asjaolude tõttu ning teavitab Reisijat sellest viivitamatult enne teenuse osutamise algust.

10.2. Kui reis on tühistatud Tingimuste punktis 10.1.1 toodud põhjusel, on Reisijal õigus nõuda reisiteenuste asendamist vähemalt sama maksumusega teenustega. Kui see ei ole võimalik, on Reisijal õigus nõuda asendust väiksema maksumusega teenustega ja enammakstud summa tagastamist või Reisiteenuse lepingust taganeda.

10.3. Reisikorraldajal on õigus lepingust taganeda, kui Reisija või Vahendaja ei ole kokkulepitud tähtaegadeks reisi eest tasunud.

Puudused reisikorralduses ja nendest teatamine

11.1. Reisikorralduse puuduseks loetakse reisiteenuste mittevastavust esitatud reisikirjeldusele.

11.2. Puuduseks reisikorralduses ei loeta järgmisi juhtumeid:

11.2.1. väheolulised muudatused või asjaolud, mis on reisi sihtkoha, sealhulgas kultuuriliste eripärade ja iseloomu tõttu eeldatavad;

11.2.2. hotelli vahetumine vahetult enne väljasõitu või reisi ajal, kui põhjuseks on hotellide ülebroneerimine, mis ei ole Reisikorraldaja süü, ning kui Reisikorraldaja asendab Reisija poolt valitud hotelli samaväärse hotelliga;

11.2.3. Reisija poolt valitud hotelli ja selle teenuste mittevastavus Reisija ootustele. Sellisel juhul kannab Reisija hotelli vahetamisega seotud lisakulud;

11.2.4. hotelli või selle läheduses alustatud ehitustööd vahetult enne väljasõitu või reisi ajal;

11.2.5. teenuse osutamise puudused, mille kohta on Reisijat teavitatud enne Reisilepingu sõlmimist;

11.2.6. reisikava muutused, kus oluliste kohtade külastamise ajad on muutunud, kuid need on siiski reisikavas.

11.3. Reisija on kohustatud viivitamatult ja kirjalikult teavitama Reisikorraldaja esindajat sihtkohas reisikorralduse puudustest või pretensioonidest. Kui puudustest ei teavitata, ei saa Reisija hiljem nendele tuginedes esitada kahjunõudeid.

11.4. Kui pretensioon lahendatakse ja kahju hüvitatakse sihtkohas, ei ole Reisijal õigust nõuda teistkordset hüvitamist ega teenuse maksumuse alandamist Eestis. Kahju hüvitatakse või teenuse maksumus alandatakse proportsionaalselt puuduse olulisuse ja teenuse maksumusega.

11.5. Kui pretensiooni lahendamine sihtkohas osutub võimatuks, peab Reisija esitama pretensiooni kirjalikus vormis Reisikorraldajale hiljemalt 10 päeva jooksul pärast reisi lõppemist. Samuti tuleb selle aja jooksul esitada kõik nõudmised ja avaldused, lisades pretensioonile vajalikud dokumendid.

11.6. Reisikorraldaja ei vastuta Reisija pagasi vedamise ja säilimise eest. Kahjude vältimiseks on soovitatav sõlmida pagasikindlustus.

Isikuandmete töötlemine

12.1. Isikuandmete töötlemine toimub Reisikorraldaja Privaatsuspoliitikas sätestatud tingimuste alusel.

12.2. Reisikorraldaja on isikuandmete vastutav töötleja.

Erimeelsuste lahendamine

13.1 Reisitingimuste tõlgendamisest tulenevad erimeelsused püütakse lahendada eelkõige Reisikorraldaja ja Reisija vaheliste läbirääkimiste teel. Kui kokkulepet ei saavutata, on Reisijal õigus eriarvamust käsitleda Tarbijakaitseametis või esitada hagi oma õiguste kaitseks kohtule Eesti Vabariigi seadusandlusega ettenähtud korras.